Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.08.2017 22:45 - трета цедка..
Автор: milady Категория: Тя и той   
Прочетен: 1407 Коментари: 6 Гласове:
9

Последна промяна: 24.08.2017 23:43

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 


Как се пише: словесност или словестност?

Правилно е да се пише словесност. Проверка на правописа при групите от съгласни -сн-/-стн- се прави с такава форма на думата или със сродна дума (със същия корен), в която след съмнителната съгласна стои гласна: словесност/словестност – словесен, няма т, следователно се пише словесност. Но: извесност/известност – известен, има т, следователно се пише известност.

За ценителите на изящната словесност ще е интересно да научат, че един нов поетичен глас ще прозвучи днес при представянето на стихосбирката.
Алексарх като учен – добър познавач на словесността, измислил особен език, на който трябвало да говорят жителите на града.

Източник

Официален правописен речник на българския език. С., БАН, Просвета, 2012, с. 583.




Гласувай:
9



1. milady - за Мутресиi, 25€ вземам на час / без майтап, Блекчоу.
24.08.2017 22:49
ето пак селски пози,и ужасни грам.грешки
/ пише се ..словесНост, идва от слово,а не от ..весТник ;)))

22. wonder - saankia, ако се засилиш да пишеш ...
04.08 17:38
saankia, ако се засилиш да пишеш бъди безгрешна в словото си и ползвай изящна словестност и школувана естетика. ;)))

А аз отивам да пия кафе. До когато...
цитирай
2. saankia - ако някой от вас, ми даде адекватен отговор..
24.08.2017 23:04
защо Вондерката е анонимна пУтеса..
ще дам Банкет за 33 ма избрани блогъра..
където кажете...
вие сте...
цитирай
3. marmalady - да ти имам и живият „лирически“ ,Tаковал Стоян Делка ;))
24.08.2017 23:15
Дела, нищо лично, защото

за мен ти не си Личност..
просто си правиш тук Рекламата..
нормално е да има и такива ,на които не допадаш
аз съм от тях, защото си досадна, нагла, с изкривено Его,и подла меркантилност..
за мен ,това не може да бъде талант и пОезия,
а , просто е ...блудство..

ЧУДОто на блога..с мутренската Слава..
11:37
Re: Re: Dela,пишеш завъртулки и недомислия,
и затова те улавям в тъпи грам.грешки..
пише се ЕРЗАЦ а не екзарц !!
Ти цялата си една блогова Техн. грешка..
благодаря за отговора..
samoделкей...
Изпратено: 11:09 От: katara
цитирай
4. katara - вондерке, верно, тук Летвата е мн.ниска, поне за мен/затова си играя ,като Котката с...мишките..
24.08.2017 23:22
10. iia - мОгия или могИя :))))))))))))

20.08 11:13
имитациите или репликите както е модерно да се казва
винаги се доближават до ментето
ти къде си тръгнала wonder да надскачаш
тя е от 10 години в блога и е в основата на всичко случващо се тук
нейният компютър е "пушка" знаеш ли колко блогъри изчезнаха
само с един откос
и знаеш ли каква е разликата между "моля?" на русти и "моля?" на дела раи
русти не е разбрал и ти обяснява като даскал от шофорското училище
а дела е разбрала трие ти коментара и ти казва да внимаваш в картинката
сега разбра ли защо въпреки всичко ми е симпатична
защото тя е като скала на мястото си гола по душа
но обвивката е невидима:)))))))))))
клонингите й вършат черната работа
а тя е чиста добра мъдра всезнаеща
винаги е първа и на първа
натрива носове бие шутове
вика "баста" и е изиграла хиляди
роли а бе арт е отвсякъде.....
цитирай
5. redabyss - 10. iia - мОгия или могИя :))))))...
25.08.2017 07:02
10. iia - мОгия или могИя :))))))))))))

20.08 11:13
имитациите или репликите както е модерно да се казва
винаги се доближават до ментето
ти къде си тръгнала wonder да надскачаш
тя е от 10 години в блога и е в основата на всичко случващо се тук
нейният компютър е "пушка" знаеш ли колко блогъри изчезнаха
само с един откос
и знаеш ли каква е разликата между "моля?" на русти и "моля?" на дела раи
русти не е разбрал и ти обяснява като даскал от шофорското училище
а дела е разбрала трие ти коментара и ти казва да внимаваш в картинката
сега разбра ли защо въпреки всичко ми е симпатична
защото тя е като скала на мястото си гола по душа
но обвивката е невидима:)))))))))))
клонингите й вършат черната работа
а тя е чиста добра мъдра всезнаеща
винаги е първа и на първа
натрива носове бие шутове
вика "баста" и е изиграла хиляди
роли а бе арт е отвсякъде.....


************




Не можах да разбера тази ода на радостта, кому е била нужна, че е писана.
Блогърката сигурно не знае, че тук всеки има добро или лошо мнение за всеки. Или пък не го интересува. Обикновено любовните обяснения си ги пиша в боговете на фаворитите ми като коментари или на лични, а не в блоговете на хората.....

Шаци, Гуш. :)
цитирай
6. katara - добро утро...
25.08.2017 08:51
лично аз никога не съм имала авторитети,
камо ли кумири..но, тук е детска градина
забавляват ме такива ...
защо редовно си криеш постингите, ред?
това не ми се вижда достойно,
и ще ме откаже да коментирам от тук нататък..
айрън Лейди...
;))))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: milady
Категория: Тя и той
Прочетен: 2269101
Постинги: 2122
Коментари: 5673
Гласове: 9059
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол