Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.01.2016 15:46 - Дзен ,изкуството ,да бъдеш себе си.......
Автор: milady Категория: Тя и той   
Прочетен: 980 Коментари: 1 Гласове:
9


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 

                          Дзен и изкуството да бъдеш себе си  ШЪТОКУА ЗА КЕБАПЧЕТА ПОЛЯТИ СЪС ФРЕНСКО ШАМПАНСКО Автор: Пламен ПетровДуховно блогатствоНовоЮли 22, 2010

 

        Дзен не е точно религия. Но ако трябваше да избирам – щях да кажа, че съм дзен будист. Наскоро си направих и подходяща прическа…

Поне по начина, по който аз разбирам Дзен, той би бил моят избор – пред всяка друга световна религия – защото:

  • В Дзен никой не ми казва „Аз съм твоя Бог и дупе да ти е яко ако не правиш каквото ти наредя!“.
  • Никой не смята, че е мой свещен дълг да изгоря или изколя всички, които вярват в други, различни от Дзен, религии.
  • Няма дебела Дзен книга, която да твърди,че там  – и само там – е написана Истината…
  • Няма правила, които да спазвам безусловно и без много да умувам. Това ми дава свободата да мисля със собствената си глава
  • Грешките ми не се наказват. Защото всъщност няма грешки – всичко е само урок.
  • Никой не ме сочи с пръст. Пръстът ми сочи към Луната, но може да си бъркам и в носа с него, ако това ми се иска…
  • На всички статуи и статуетки Буда е усмихнат. Харесвам усмихнати богове…
  • Бузките на Буда (и тройната му брадичка) сякаш ми казват: „Никой не е съвършен! Радвай се на живота без да мъчиш тялото си прекалено много!“.
  • Никой не ми обещава Рай, но и не ме плаши с мъките на Ада. С две думи: ходи, където ти се иска! Свободата е важна. Повечето други богове са намусени диктатори, които не търпят възражения.
  • Дзен признава егоизма. Щото всички отговори са в теб – а не в другите. (Там са и всички въпроси).
  • В Дзен няма грехове. Но има просветление. Сатори

А това, което най му обичам на Дзен будизма е, че няма противоречия.

То и как да има – като няма строги правила и канони?!

Ако ти се пие шампанско, докато нагъваш кебапчета – давай! И не слушай „правоверните“ – на тях им липсва фантазия!

И свобода…
да бъдат просто себе си.
 

              



                image



Гласувай:
11



Следващ постинг
Предишен постинг

1. milady - баба делка ми не ще комента, чек да го бодна тук..
01.02.2016 13:54
уважаема ...
надали,не знаете ,пише се / овоид/ ..
и ,също така / теУргичен/
За Бога! Путеса сте .
А,по въпроса за андрогинните двойки,
намерете повече инфо...
„Науката за любовта “/ Джон Бейнс
псевдоним на Дарио Салас/ арж./
/ авт.е философ херметик/
а,не блогов еквилибрист...
много „опитности“ ви пожелавам..
Юлия

Коментарът чака одобрение
Постинг: Скъпият на сърцето ми
Автор на постинга: wonder
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: milady
Категория: Тя и той
Прочетен: 2279181
Постинги: 2122
Коментари: 5673
Гласове: 9059
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол